גישה חינוכית

1. ביטחון ויציבות - בתכנון חיי היום יום בבית הילדים שלב ראשון הוא החדרת תחושת היציבות והביטחון לחיי הילדים. 
 
הילדים מגיעים למוסד מחיים של אי סדר, התרגלו לישון בשעות לא שעות, לאחר לבית הספר ולא יודעים לשמור על רכושם. חסר להם את הביטחון הבסיסי לדעת מה יקרה איתם בערב, היכן ילכו לישון ומה צפוי למחרת. חוסר ידיעה זו גורר אי יציבות בחייהם. המטרה הראשונית שלנו היא לארגן עבורם את חיי היום יום. לטעת בהם תחושת ביטחון. אנשי הצוות בעבודה משותפת, כל אחד בתחומו וכולם יחד, חותרים לפעול להקניית הרגלים בסיסיים אלו לילדים, ולהכניס אותם למעגל חיים שגרתי. פעילות חינוכית זו נעשית במגוון דרכים – בחיקוי, בפעילות חווייתית, בשיחות וכן בתגובות ובגישה כוללת מובנית ומתוכננת של הצוות לנושא הארגון הפנימי והחיצוני של החיים בבית הילדים. 
 
יום מסודר משפיע על חיים מסודרים. כעבור תקופה, הילדים מתחילים לחוש שהם מבינים מה קורה סביבם ויודעים מה מצופה מהם. מאחר שאינם צריכים לחשוש מהשגרה ולדאוג לצרכים בסיסיים, הם מסוגלים לפתח גם ציפיות, שאיפות וחלומות עתידיים. 
 
2. שותפות בחיי הפנימייה - אחת המטרות החשובות שלנו, היא לחנך את ילדינו להיות אנשים תורמים לסביבה. להעביר אותם מהצד המקבל והנצרך לצד הנותן של החברה. ברור שאנו נותנים להם ככל שנצרך, אך משתדלים במקביל לפתח את יכולת התרומה והנתינה. שהרי כל אדם יכול לתרום לסביבה מיכולותיו, מכישוריו מכוחותיו או מזמנו. 
 
לכן, הכנסנו לנורמות התנהגותיות בבית הילדים, גם תחומים של שותפות ונתינה מצד הילדים. אנו רוצים שילד ירגיש חלק מהחיים בבית. לא יחכה שרק יתנו לו, אלא יהיה בעצמו שותף פעיל, מתוך רצון פנימי להיות מעורב ולתרום לסביבה.
 
 השותפות של הילדים בחיי היום יום בבית הילדים מתבטאת בתורנויות בתחומים שונים – הגשת ארוחות, סדר וניקיון, עזרה בשיעורי בית ועוד, בעזרה הדדית בתוך הקבוצה ובפעילויות בין קבוצתיות של נתינה, בהן הגדולים עוזרים לקטנים. כל ילד יודע שהוא נותן למערכת ולא רק מקבל. גם הפעילות החברתית מדגישה רבות את הפן של העזרה ההדדית כמפתח לחיי חברה תקינים.
 
3. מעורבות סביבתית - תחום השותפות הפעילה, והתרומה לסביבה בא לידי ביטוי לא רק במעורבות בחיי הפנימייה אלא גם בשותפות קהילתית של ילדינו.
 
לפני כל חג, ילדינו שותפים פעילים בתוכניות שמפעילה הקהילה. הם מתנדבים ומסייעים באריזת חבילות עזרה, עריכת האירועים, קישוט, והכנת דברים שונים לאירוע המתקרב לפי הצורך. הילדים מתנדבים בתוכנית שבועית של ביקור אצל קשישים בקהילה.
 
4. הכרות עם מודלים ביתיים - מטרה נוספת שלנו היא לחשוף את הילדים לחיי משפחה בריאים ולערוך להם הכרות מקרוב עם יחסי גומלין הדדיים ונכונים בתוך המשפחה. המשפחות שמתגוררות קרוב לפנימייה הפכו לחלק חשוב בנוף של ילדינו. בכל סעודת שבת וחג כמה ילדים תמיד מתארחים אצל משפחות בסביבה וסופגים אוירה וחמימות של בית. גם במהלך ימי השבוע אנו משתדלים לפתוח בפניהם את הדלת ולהכניס אותם לתוך בתי המשפחות.