פעילות חברתית

לחינוך הלא פורמאלי ניתן מקום מרכזי בחיי בית הילדים. בית הילדים הוא לא בית ספר ושיעורים. בית הילדים הוא מקום חוויתי לחיות בו. וכדי להצמיח בוגרים מצליחים ותורמים, אנו מכוונים את הפעילות בשעות הפנאי להחדרת ערכים חשובים ולהפנמתם. שעות הפנאי של הילדים מחושבות, כך שיביאו תועלת עבורם. הן תועלת מיידית והן לטווח הרחוק. 
 
הצוות משקיע מחשבה רבה, בהעברת מסרים חינוכיים לילדים בכל הצורות האפשריות – תוך כדי משחק, באינטראקציה נכונה בין הילדים, בשעות רגועות המנוצלות לשיחות אישיות נינוחות, וכמובן בפעילות "רשמית". הדרך שלנו לחנך ולהשפיע על הילד עוברת גם תוך כדי פעילויות, אירועים ומסיבות והצוות משקיע בכך רבות.
 
אנו רוצים לנתב את האנרגיה הרבה של הילדים לכיוונים חיוביים. ליצירה, לצמיחה ולבניה. ולכן משקיעים בפיתוח כישרונותיהם של הילדים דבר שיוסיף להעצמת הביטחון העצמי שלהם, ולהכרה שלהם ביכולותיהם. לא כל ילד ממצה את עצמו בלימודים, ואנו משתדלים לאפשר להם לטעום ולהתנסות בתחומים שונים.
 
יש לנו רכזת חברתית שעובדת בשיתוף פעולה עם המדריכות והן יחד דואגות למילוי הימים בצורה חווייתית ומהנה ולמתן אפשרות לילדים לפתח את כישרונותיהם.
 
חוגים
 
כל ילד משתתף לפחות בשני חוגים על פי כישוריו ורצונו. החוגים הם דרך יצירתית נפלאה לבילוי שעות הפנאי ובנוסף מהווים גם הם מקום שבו ילדים יכולים להצטיין ולהצליח. השתתפות סדירה בחוגי ההעשרה, חשובה במיוחד לילדים המתקשים בלימודים. ילדים אלו פורחים אז ומגלים את כישרונותיהם הייחודיים.
בבית ילדים מתקיימים חוגים רבים:
  • חוג חריזה.
  • חוג אוריגאמי.
  • חוג כדורגל.
  • חוג ספורט.
  • חוג תנועה לגיל הרך.
  • חוגי מוסיקה.
  • חוג שחמט.
  • חוג אלקטרוניקה.
המגוון הוא רב ומאפשר לכל ילד למצוא את החוג המתאים לו. 
 
מסיבות יום הולדת
 
כל ילד ראוי להרגיש מיוחד ביום המיוחד שלו. לכל ילד אנו חוגגים את יום ההולדת כפי שמתאים לו. נערכות חגיגות קבוצתיות, מסיבות לילדי הכיתה שמוזמנים לבית הילדים, ונוכחות שלנו במסיבות הנערכות בגן, הילדים מקבלים מתנה מהמנהלת ומתקבלים בשירת מזל טוב בחדר האוכל. 
 
תשומת הלב האישית ביום ההולדת נותנת תחושת שייכות נפלאה. כל ילד מחכה בקוצר רוח לחגיגת יום ההולדת שלו, ונהנה ממלוא תשומת הלב האפשרית בהזדמנות חגיגית זו.
 
שבתות וחגים
 
כל שבת המדריכות דואגות לתוכנית עשירה ומגוונת של פעילות, משחק, אירוע או כינוס מיוחד. בחגים הפעילות עולה רמה, ונערכת גם פעילות כללית ולא רק קבוצתית. הפעילות היא מגוונת והילדים משתתפים בשמחה ומצפים לה. הילדים משתתפים בהכנת המסיבות, בהופעות, בחידונים ובמשחקים מגוונים במהלך ימי החגים, ובעזרתה גם לומדים על החגים ומכירים את הייחודיות של החגים היהודיים.
 
מבצעים תקופתיים
 
בבית הילדים נערכים מבצעים תקופתיים בנושאים שונים – מבצע התנהגות, מבצע שינון ולימוד בנושא חגים, בנית תערוכה בנושא הנלמד ועוד. ההשתתפות במבצעים נושאת פרסים ומדרבנת.
 
ימי חופשה
 
70% מילדי בית הילדים שוהים בו גם בימי החופשות ולכן אנו משקיעים משאבים רבים בימים אלו. לזמני החופשות מבית הספר נבנית תוכנית יומית מרתקת. נבחר נושא שבועי שסביבו נעה כל הפעילות. הילדים נחים, חופשים ונהנים. הם משתתפים בסדנאות מיוחדות, יוצרים ומקשטים את בית הילדים, מטיילים, מבקרים בתערוכות ומוזיאונים ומתכוננים לבית הספר. 
 
קיוסק
 
כדי לענות על הצורך של הילדים בדמי כיס, ומנגד להימנע מהצורך לתת כסף לכל הילדים, כאשר לא על כולם ניתן לסמוך שלא יוציאו את כספם על דברים שליליים כמו סיגריות ואלכוהול, פתחנו בפנימייה קיוסק. לכל ילד יש זכות קניה בקיוסק במקום כסף ביד, אך הם יכולים לרכוש דברים שונים בקיוסק – החל במשחקים, כלי כתיבה וכלה בממתקים כשרים שהבאנו במיוחד מהארץ.